5 проблем спілкування

Щодня ми вступаємо у комунікацію з різними людьми - рідними, знайомими чи новими для нас. І далеко не завжди спілкування приносить задоволення, користь, свіжі думки чи усвідомлення.

Дуже часто люди розмовляють просто за звичкою, не маючи жодної мети. Поверхове, формальне «спілкування» - більшою мірою втрата, ніж надбання. А саме, втрата часу, втрата енергії, втрата інтересу одне до одного.

Можна виділити п’ять основних варіантів неефективної комунікації:

1 «монологи»
Кожен учасник по черзі виговорюється про те, що цікавить саме його. При цьому інші найчастіше лише роблять вигляд, що слухають. Насправді ж вони зайняті своїми думками. Вони не ставлять запитань, не дивляться на того, хто говорить. З іншого боку, оратор в цій ситуації часто не відчуває часу і може схопитися лише тоді, коли хтось не витримає і перерве його промову. Начебто, люди і проводять час разом, але кожен знаходиться у своєму світі.

2 «з різних планет»
Якщо засадничі погляди людей не збігаються, то конфліктними стають будь-які теми - від манікюру до політики. Комунікатори  «з різних планет»  не можуть знайти дотичних одне до одного точок. Адже кожен має свою, відмінну від іншого, систему координат, цінностей і поглядів. Спілкування двох чужинців  може виявитися навіть вкрай небезпечним, якщо хоча б один з них не буде готовий сприймати нову думку.

3 «з пустого в порожнє»
Комунікація з «пустого в порожнє» - один з поширених способів марнування часу. Перемивання кісточок іншим, балачки про погоду, переказування телевізійних новин… Перерахуйте далі самі, що вважаєте за потрібне. Людям, які розмовляють на такі теми, швидше за все насправді немає про що розповісти. Часто їх називають пожирачами часу. Уникайте таких любителів поговорити, адже з ними легко стати таким самим.

4 «5 копійок»  
«Я хочу відкрити свій бізнес. У мене вже є команда. Днями ми прописали бізнес-план і вже…», - «А один мій знайомий тримає магазин. І сьогодні там знижки. Підеш зі мною?». Таких прикладів можна навести безліч… Даний варіант комунікації свідчить про те, що один зі співрозмовників не хоче заглиблюватися у запропоновану тему, не цікавиться переживаннями іншого, виказує неготовність до плідної розмови. Його «5 копійок»  не лише збивають хід комунікації, вони здатні закрити на всі ключі партнера. Тепер відвертості і щирості між цими людьми годі й чекати.

5 «Якання»
Цей варіант спілкування часто зустрічається серед так званих «бувалих». Тих, кому насправді є про що розповісти, хто пережив унікальні ситуації і має неабиякий життєвий досвід. Часто у таких комунікаторів просто не вистачає уваги і терпіння вислухати іншого. Адже у них це все було, та ще й значно цікавіше, на їхню думку. Таким чином, вони вклинюють свої історії у будь-які теми і часто перетягують на себе ковдру настільки, що спілкування переростає у вечір одного оповідача.

Як же покращити якість спілкування і не допустити поширених помилок? Отримайте професійні поради вже у наступній статті Майстерні успішних комунікацій.

Якщо ви впізнали описані моделі і готові поділитися своїми прикладами - ми з нетерпінням чекаємо на ваші коментарі та історії!

Спілкуйтеся свідомо!